Super
aerodynamics machine "PORSCHE 910 PROTOTYPE ( 907)"
![]() TOP : New Porsche 910 proto had exhaust gasses in the cockpit. The slots in the rear window can be seen, with stabilizers and intake to the gearbox. (C) Photograph by Joe Honda. ![]() TOP : The front view
of PORSCHE 910 prototipe.
The Prototype Porsche 910 has a very
long fibre-glass tail with a slot in the end from which exhaust gases should
find their way out from the short tail pipes. Also seen are the visibility
slots in the very sloping rear window.
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![]() TOP : Porsche 907 gots a 5th prace at LeMans in 1967. (C) Photograph by Joe Honda. そして、今まで総合優勝に無縁だったポルシェはタルガフロリオ、ニュルブルクリンク1000Kmの優勝などとル・マンの5位入賞によりマニファクチャラーズ・チャンピオンシップのトップに踊り出る快挙演じ、一躍チャンピオン最有力候補に名乗り出たのでした。上の写真は、ル・マンスペシャルというべきポルシェ907であります。テストディ時点ではまだ正式名称は付けれておらず910プロトタイプと呼ばれていましたが、ル・マン本戦において正式に“907”と呼ばれていました。 テストディでの910プロトタイプのエンジンは、伝統の6気筒SOHC水平対抗エンジン、ボッシュ製フェールインジェクションを持ち、車重わずか580Kgで220hp/8000rpmを発生。 |
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(C) Photographs by Joe Honda.