Super aerodynamics machine  "PORSCHE 910 PROTOTYPE ( 907)" 

TOP : New Porsche 910 proto had exhaust gasses in the cockpit.
The slots in the rear window can be seen, with stabilizers and intake to the gearbox.
(C) Photograph by Joe Honda.
TOP : The front view of PORSCHE 910 prototipe. 
The Prototype Porsche 910 has a very long fibre-glass tail with a slot in the end from which exhaust gases should find their way out from the short tail pipes. Also seen are the visibility slots in the very sloping rear window.
(C) Photograph by Joe Honda.

TOP : Porsche 907 gots a 5th prace at LeMans in 1967.
(C) Photograph by Joe Honda.
 1967年、伝統のル・マン24時間レースは前年に続いてフォードの勝利で幕を閉じました。しかし、ライバルのフェラーリ330P-4は2〜3位に入り最終戦のブランズハッチ500マイルにチャンピオンの可能性を残しました。
そして、今まで総合優勝に無縁だったポルシェはタルガフロリオ、ニュルブルクリンク1000Kmの優勝などとル・マンの5位入賞によりマニファクチャラーズ・チャンピオンシップのトップに踊り出る快挙演じ、一躍チャンピオン最有力候補に名乗り出たのでした。上の写真は、ル・マンスペシャルというべきポルシェ907であります。テストディ時点ではまだ正式名称は付けれておらず910プロトタイプと呼ばれていましたが、ル・マン本戦において正式に“907”と呼ばれていました。
テストディでの910プロトタイプのエンジンは、伝統の6気筒SOHC水平対抗エンジン、ボッシュ製フェールインジェクションを持ち、車重わずか580Kgで220hp/8000rpmを発生。

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(C) Photographs by Joe Honda.